Reklama
 
Blog | Lenka Rubensteinová

Proč mi Telefónica O2 nedovolí ji přestat nenávidět

Už brzy oslavím roční výročí svých čím dál zoufalejších pokusů donutit Telefóniku přestat mi zasílat papírové faktury.

 

Snad žádná jiná firma mě nedohání k takovému šílenství jako Telefónica, která se zdá být travestií podnikatelského byznysu. Jen pro ilustraci, v pořadí až šestý modem dodaný a údajně subvencovaný Telefónikou byl schopen trvalého a uspokojivého chodu. Během té doby jsem pojmenovávala neustále nově nastavované domácí bezdrátové sítě různými variantami slova noční můra.

Když jsem žádala o přechod z papírových faktur na elektronické jak pro internet, tak pro mobilní služby, akce se zdařila jen z padesáti procent, a to pro mobil. Faktury za internet mi sice začaly chodit emailem, ale zároveň mi dál posílali papír.

Vzhledem k historickým zkušenostem mě nijak zvlášť nepřekvapilo, že všechno nevyšlo hned na první pokus. To by byl od této společnosti naprosto nečekaný luxus. A tak jsem zatnula zuby a opět telefonicky žádala o zrušení papírových faktur pro internet, i když mnohem radši volám i svému zubaři.

Reklama

Papírové faktury chodily s železnou pravidelností dál.

Tak jsem volala znovu. A znovu. Pokaždé mě osoba na druhém konci drátu či elektromagnetického vlnění ujistila, že je to nastavené na elektroniku, nikoli na papír. Odvážila jsem se naznačit, že problém by tedy mohl být v softwaru a někdo by se snad na to mohl kouknout. Dostalo se mi velmi neurčité odpovědi.

Zřejmě se na to nikdo nekouknul, protože každý měsíc mi další papírová faktura způsobila nový ekzém. Pro členku Strany zelených, která se pokouší o ekologickou domácnost, to rozhodně není triviální záležitost. Čekala bych ale, že pro Telefóniku poskytující služby technického charakteru by to měl být malicherný problém, který by měla zvládnout levou zadní. Co si myslet o technické zdatnosti jejího „kvalifikovaného“ personálu?

Po nějakých deseti měsících marného úsilí a frustrace jsem sedla a napsala dopis na oddělení stížností – již čtvrtou žádost v pořadí, kde jsem vyhrožovala, že když Telefónica neučiní papírovým vyúčtováním přítrž, přestanu za internetové služby platit.

Za několik dní volala z Telefóniky nějaká pro změnu docela příjemná paní. Zkoumala přitom nastavení v jejich počítači a zdálo se, že tam identifikovala nějaký problém, který mohl být viníkem zdvojené elektronicko-papírové fakturace. Slíbila, že se tím bude zabývat.

Dnes přišla papírová faktura. Začíná mě dost svědit krk.

Už jsem napsala další – tentokrát doporučený – dopis.

Jiný poskytovatel internetových služeb se v naší vsi bohužel nevyskytuje, nejsme masochisti. Ale asi budeme muset intenzivněji pátrat po alternativních řešeních.

Jinak noční můra s Telefónikou O2 neskončí nikdy.